CICLO GAT

28th FEBRUARY: ANDALUSIA DAY 

El alumnado de 1º del Ciclo de Gestión de Alojamientos Turísticos se está preparando concienzudamente para un futuro laboral en el ámbito del turismo, bien sea en la gestión hotelera, bien en todo aquello relacionado con los viajes: reservas de billetes y hoteles, alquiler de vehículos, descripción de lugares y monumentos y mucho más.

En esta ocasión, y con motivo de la celebración del Día de Andalucía, han creado sus propios posters publicitarios e informativos de distintos lugares de nuestra comunidad elegidos por ellos/as. Además, están preparando sus presentaciones sobre las diferentes localidades que conforman nuestra comarca del Campo de Gibraltar, que posteriormente presentarán en clase ante el resto de sus compañeros/as.

              

                                 

     



                                     






UNIT 8 : MAKING RECOMMENDATIONS
 
 
 Here are some useful expressions you can use when making recommendations to your guests:
 

 
 
 
 
WELCOME EVERYBODY!

A new schoolyear has just started and new students are coming in our class this week. I hope you like this course in English for Tourism and you can learn a lot from our classes.
Here´s an activity to start talking about travelling!
 Good luck for everyone!
Here´s a questionnaire to do alone or with your partner!

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WORLD TOURISM DAY (27 SEPTEMBER)


Here you can read a list of proverbs connected to travel. Can you read them and choose your favourite one?Explain what it means in your own words.
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UNIT 20: CURRICULUM VITAE AND COVER LETTERS

Para ampliar tu información sobre cómo redactar curriculums y cartas de presentación puedes pinchar AQUÍ


UNIT 19: JOB INTERVIEWS


Si quieres aprender un poco más sobre cómo afrontar tu primera entrevista de trabajo, echa un vistazo a esta  página
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¡¡MR BEAN llega a nuestro blog!!
¡Vive las divertidas aventuras de Mr Bean durante su estancia en un hotel! Seguro que te hará sonreír y pasar un rato entretenido Pincha AQUÍ para verlo.

Para ver a Mr Bean en la famosa escena del aeropuerto ve a este enlace

Y por último,  viajando en avión:
MR BEAN ON FLIGHT 2015 AQUÍ

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Unit 8: Telephone conversations


Here you are some sites where you can improve  your telephoning skills. Take your time and have a look at the useful expresions. Then, practise with a friend / Aquí encontrarás algunas paginas donde podrás mejorar tus habilidades al hablar por teléfono. Échales un vistazo y estúdialas. Luego practica distintas situaciones con un compañero.




Unit 8:INGLÉS PARA RECEPCIONISTAS

Si estás pensando en trabajar como recepcionista en un hotel, este blog puede servirte de ayuda. Pincha aquí y encontrarás frases útiles para trabajar en recepción.

Unit 7: HOUSEKEEPING

La importancia del housekeeping en el hotel

El housekeeping tiene cada vez más protagonismo en el día a día de cualquier hotel, y es que este concepto de “cuidado de la casa” se ha convertido en un eje central de las actividades hosteleras en general, que abogan cada vez más por una experiencia de calidad de cara al cliente y un cuidado excepcional de todas las áreas implicadas en sus servicios ofertados.

Qué es el housekeeping en el hotel

Mucho más allá del significado concreto de la palabra, hoy en día el concepto de housekeeping ya tiene sus propias implicaciones cuando se trata de un hotel y su gestión, ya que actualmente está muy arraigado en el vocabulario hotelero e involucra a todo lo relacionado con la actividad operacional y el conjunto de trabajadores implicados en su desarrollo.
Se abordará desde un departamento multifuncional concentrado en mantener disponibles, impecables y preparadas las áreas públicas del hotel así como las habitaciones disponibles en cada momento, lo que conlleva un importante trabajo de limpieza, mantenimiento, lavandería o higiene entre otros, y supone un gran despliegue de medios organizativos, humanos o materiales.
El housekeeping es, en definitiva, el correcto desarrollo de las funciones relacionadas con el bienestar de los huéspedes poniendo especial interés en las labores de limpieza y organización del establecimiento para fomentar el confort de los clientes y ofrecer una experiencia satisfactoria de la que dependerá su imagen del hotel.

La misión del housekeeping y su desarrollo

Un hotel que se precie siempre velará por la eficiencia de su servicio y el bienestar de su clientela, algo muy dependiente de la calidad del housekeeping de cada hotel ya que la misión del mismo no es otra que brindar a los huéspedes el entorno más adecuado, limpio y agradable posible en un tiempo adecuado a sus necesidades.
La importancia del housekeeping aumenta cuando se trata de un negocio tan vinculado a la satisfacción del huésped como es el de un hotel, ya que será prácticamente la diferencia fundamental entre una buena crítica o un cliente contento de una posible reclamación o mala reputación para el negocio.

El personal implicado en el housekeeping

En toda esta labor de gestión organizativa tan vital para el correcto desempeño de las labores de housekeeping cumple un papel fundamental la figura del housekeeper o gobernanta, sobre quien recae el buen manejo de esta área y todo lo que corresponde al personal implicado en lña correcta ejecución de las funciones derivadas.
De la profesionalidad de la persona que ejerce de gobernanta de un hotel y de su saber hacer dependerá una parte importante de la imagen percibida que el cliente tenga del hotel, aquella que se crea a partir de la estética y la higiene física en estos espaciosuno de los puntos fuertes para el desarrollo y ascenso de los negocios relacionados con la hostelería.
El personal implicado en el housekeeping es un elemento fundamental para el éxito de un hotel y no solo de cara a su organización o planificación eficiente, también de cara a una ejecución correcta de las funciones, evitando las molestias de los clientes por un servicio mal implementado o realizado con poca precisión.
En este enlace podrás conocer otros aspectos importantes dentro de un hotel. Y en este otro podrás conocer el organigrama de todo el personal y sus funciones 
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WRITING FORMAL EMAILS
Si pinchas AQUÍ podrás encontrar ayuda a la hora de redactar emails formales, p.e. en el caso de reclamaciones, confirmación de reservas, petición de información, solicitud de empleo,etc. Aquí tenéis algunos ejemplos para abrir y cerrar emails.





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                                               CHECKING IN 
                                       

In this podcast two friends talk about a bad hotel experience. The language focus is on words and phrases you can use at hotel receptions and the lesson includes 20 of the most common questions asked in hotels. Jack and Rich role play two different hotel situations and introduce lots of useful language at the same time. 

Listen to the two friends talking about different conversations you can have when you check in at a hotel, especially when things don´t seem to be as you expected...😟
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                               USING KAHOOT

Revising the vocabulary that is commonly used at hotel receptions can be fun if you use the Kahoot aplication. Try

this one and see how many questions you can answer correctly.
And here’s another  kahoot to learn a little bit more about Housekeeping.
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Seguro que sabes lo que es un kit de primeros auxilios, saltarse  un stop, tomar un sandwich o quedar en un pub ¿Sabes qué son los anglicismos? Pincha en anglicismos para saber un poco más y comprobar cuántas palabras usabas a diario sin darte cuenta de su origen inglés. 


Si aún quieres estar más informado/a echa un vistazo a estas páginas:
https://elpais.com/sociedad/2012/06/30/actualidad/1341076170_935785.html
https://elpais.com/diario/1993/05/13/opinion/737244014_850215.html

Por último, mira este vídeo que refleja en clave de humor la realidad de muchos de los amigos de los anglicismos.


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28 September 2018

Hi, students of 1st GAT! A new schoolyear has just begun and  maybe you would like to have a first contact with the world of travelling. Have a look  at this site

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October 2018

The textbook we using this schoolyear is TOURISM (Editorial Burlington) ,but we also reccommend the following websites to improve your grammar, vocabulary and oral and written skills:
  1.- http://www.saberingles.com.ar/Resources for students of English of all levels, teachers and translators. A good way to learn or improve your English in an entertaining way.

2.-http://www.woodwardenglish.com/ Interesting website where you can find grammar, vocabulary, interactive games, explanations about confusing words...

3.-www.englishspanishlink.com. On this page you can  find information about job interviews, writing curriculums vitae and covering letters, letters of complaint, e-mails, etc

4.-http://www.agendaweb.org/vocabulary/travelling-tourism-exercises.html. Useful page where you can practise dialogues connected to giving directions, sightseeing and a lot more.

5.-/https://es.speaklanguages.com/ Here you can find lists of vocabulary and phrases of several topics in different languages and their Spanish translation as well as the pronunciation in British English. 
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14 January 2018

GUESTS´ COMPLAINTS:

Resultado de imagen de guest complaint
Activity to be done after you have seen unit 7
Speaking practice: Roleplay the following situations with a partner.

STUDENT A: Guest
Explain these problems to the hotel employee.Make complete sentences

Problems:
*No mini-bar
*Sheets are dirty
*No writing paper
*No toilet paper
*Bedside light is broken
*Forgotten toothpaste
*Too much noise in next room
*No shampoo
*Want blankets not a duvet
*Want more coat hangers
*Checking out -suitcases very heavy



Student B Employee

Choose the best solution for each of the guest´s problems. Make complete sentences

Solutions:



*Send up some more


*Inform the manager


*Contact room service


*Send maintenance up


*Get a porter for you


*Tell the housekeeper


*Bring it/them up yourself


*Contact maintenance





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13 November 2017

We hope these lists of vocabulary and common phrases will be useful for those of you who are giving their first steps in the world of Hostelry. Have a look at them and see how many you already know!
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CICLO FORMATIVO GAT


CURSO 2016-17 

9 febrero 2017

If you are thinking of working in the world of tourism, you might have to organise city tours for the visitors. Choosing the essential spots to be seen can be hard work as each tourist can be interested in different aspects such as history, outdoor walks, architecture, art, music, shopping or gastronomy. One of the cities of the world with the largest number of tourists is London and you can find hundreds of tours and short videos to advise you where to go and what to do. This one could be interesting. Enjoy it!


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24 enero 2017

Esta entrada está especialmente dirigida a los alumnos de 2º del Ciclo GAT. Pincha y echa un vistazo, en unos meses quizá necesitéis utilizarla para quedar bien en una entrevista de trabajo!

http://elblogdeidiomas.es/presentacion-ingles-empresas-entrevistas/







19/ enero /2017
¡Importante!: Convocatoria de ayudas para curso de inmersión lingüística en inglés oral de 1 semana de duración  para alumnos de Formación Profesional de Grado Superior, organizado por la Universidad Internacional Menéndez Pelayo. Para más información, consultar aquí:
http://www.boe.es/boe/dias/2017/01/17/pdfs/BOE-B-2017-2650.pdf

El alumnado va con todos los gastos cubiertos (alojamiento, comidas, clases) sólo tiene que pagar 100 euros y los gastos de transporte. Los cursos suelen realizarse en alguna de las siguientes sedes: Santander, Madrid, A Coruña, Cuenca, Valencia, Sevilla, Granada, Tenerife, La Línea de La Concepción, Barcelona, Aragón y Cartagena. Tendrían hasta el 16 de febrero para solicitar dichas becas.
Teniendo en cuenta la importancia del inglés para la mayoría de los alumnos de los ciclos de Grado Superior, estas becas constituyen una oportunidad para que muchos de ellos/as completen su curriculum  y conocimientos, para permitirles alcanzar mejores metas profesionales.
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The textbook we using this schoolyear is TOURISM (Editorial Burlington) ,but we also reccommend the following websites to improve your grammar, vocabulary and oral and written skills.
1.-
http://www.saberingles.com.ar/Resources for students of English of all levels, teachers and translators. A good way to learn or improve your English in an entertaining way.

2.-
http://www.woodwardenglish.com/ Interesting website where you can find grammar, vocabulary, interactive games, explanations about confusing words...

3.-
www.englishspanishlink.com. On this page you can  find information about job interviews, writing curriculums vitae and covering letters, letters of complaint, e-mails, etc

4.-
http://www.agendaweb.org/vocabulary/travelling-tourism-exercises.html. Useful page where you can practise dialogues connected to giving directions, sightseeing and a lot more.

5.-/
https://es.speaklanguages.com/ Here you can find lists of vocabulary and phrases of several topics in different languages and their Spanish translation as well as the pronunciation in British English.
*USEFUL VOCABULARY LISTS*

THE HOTELImage result for dibujos de travel agency
http://www.saberingles.com.ar/lists/hotel.html
http://www.vocabulary.cl/Lists/Hotels.htm

TOURISMImage result for dibujos de travel agency
http://www.saberingles.com.ar/lists/tourism.html

*VIDEOS*


*HOTEL RESERVATIONSImage result for dibujos de travel agency


If you want to learn how to make hotel reservations you can watch these useful videos.


1.-How to make a hotel reservation. Useful sentences.
2.-More
useful phrases to make reservations
3.-You can also read other examples of
hotel dialogues on this site.
4.-Here are new
situations to practise, vocabulary, text comprehension...

*AT THE TRAVEL AGENT (Booking a holiday)

Here is a
conversation between a travel agent and a customer who wants to book a holiday (flight and accommodation) .



*CHECKING IN AT THE HOTEL In this video, your can watch a conversation in which a guest who is checking in at a hotel.

 After you watch it, do the following activities in the dialogue (fill in the gaps or circle the right words):

          
CHECKING IN

R: Good evening, sir.

G: Good evening, I´d like to check in, please.
R: Certainly , sir. Do you have a---------------------?

G: Yes, it´s  in the name of Morgan Andrew White.
R: That´s right. You´ve ------------- a room with a view of the harbour.

  Can you please sign / sing your name in the ----------------- book.
  Here is your key card. You are in room  number -------. It´s on the 13th / 30th  floor.
 You have a great view of the harbour from there.

G: Thanks, Where can I get something to ----------?
R: Our restaurant is located on the ----------- floor.            Dinner is served from 7 / 10.

G: Good. What time is breakfast served in the morning?
R: Breakfast is served between ------- and -------.

G: OK. Thank you for your help.

R: You´re very welcome,sir. I´ll just call the bellboy to -------------- you to your room. I hope you enjoy your stay.





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- *TELLING THE TIME
  
                          Image result for telling the time in english
You can find a good explanation of how to tell the time in English on this
site:  
http://www.vocabulary.cl/Basic/Telling_Time.htm


*WRITING AND SAYING DATES

Some students of English find difficult to express dates in English . On this page you will find a good explanation and an oral excercise to test yourself. 
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*GAME* to practise vocabulary connected to the hotel

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27 / October/ 2016

Hello! Some of my students have difficulty when using the prepositions
AT, IN and ON (Time and Place). Have a look at Sila´s
 website and hopefully you will be able to use them better from now on. Don´t forget to do the exercises which you will find at the end of the explanations! 
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4 / November / 2016

*COUNTRIES AND NATIONALITIES

Click here
https://www.easypacelearning.com/all-lessons/learning-english-level-1/1379-countries-nationalities-languages-vocabulary to find a list of countries and nationalities all over the world. There is also a link to revise countries and capital cities.
Then, do this excercise
http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=3749 to check how much you have learned.




https://tse1.mm.bing.net/th?&id=OIP.M0993613a03bb2086b9fd921843d26639o0&w=299&h=299&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0&r=0Resultado de imágenes de dibujos de travel agencyhttps://en.islcollective.com/wuploads/preview_new/big_22303_giving_directions_1.jpg
12 /January 2017
Now that we are studying types of food it would be useful to have a look at this video about
VEGETABLES (British and American English)
http://www.vocabulary.cl/english/vegetables.htm

19 /January / 2017
GIVING DIRECTIONS OUTSIDE

If you want to find different expressions to use when you are asking for and giving directions , click here
https://es.speaklanguages.com/inglés/frases/preguntar-y-dar-direcciones
Also, you can do some listening exercises here
http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening-skills-practice/giving-directions


 



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