28th FEBRUARY: ANDALUSIA DAY
El alumnado de 1º del Ciclo de Gestión de Alojamientos Turísticos se está preparando concienzudamente para un futuro laboral en el ámbito del turismo, bien sea en la gestión hotelera, bien en todo aquello relacionado con los viajes: reservas de billetes y hoteles, alquiler de vehículos, descripción de lugares y monumentos y mucho más.
En esta ocasión, y con motivo de la celebración del Día de Andalucía, han creado sus propios posters publicitarios e informativos de distintos lugares de nuestra comunidad elegidos por ellos/as. Además, están preparando sus presentaciones sobre las diferentes localidades que conforman nuestra comarca del Campo de Gibraltar, que posteriormente presentarán en clase ante el resto de sus compañeros/as.
UNIT 8 : MAKING RECOMMENDATIONS
Here are some useful expressions you can use when making recommendations to your guests:
WELCOME EVERYBODY!
A new schoolyear has just started and new students are coming in our class this week. I hope you like this course in English for Tourism and you can learn a lot from our classes.
Here´s an activity to start talking about travelling!
Good luck for everyone!
Here´s a questionnaire to do alone or with your partner!
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WORLD TOURISM DAY (27 SEPTEMBER)
Here you can read a list of proverbs connected to travel. Can you read them and choose your favourite one?Explain what it means in your own words. .............................................................................................................
UNIT 20: CURRICULUM VITAE AND COVER LETTERS
Para ampliar tu información sobre cómo redactar curriculums y cartas de presentación puedes pinchar AQUÍ
UNIT 19: JOB INTERVIEWS
Si quieres aprender un poco más sobre cómo afrontar tu primera entrevista de trabajo, echa un vistazo a esta página
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¡¡MR BEAN llega a nuestro blog!!
¡Vive las divertidas aventuras de Mr Bean durante su estancia en un hotel! Seguro que te hará sonreír y pasar un rato entretenido Pincha AQUÍ para verlo.
Para ver a Mr Bean en la famosa escena del aeropuerto ve a este enlace
Y por último, viajando en avión:
MR BEAN ON FLIGHT 2015 AQUÍ
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Unit 8: Telephone conversations
Here you are some sites where you can improve your telephoning skills. Take your time and have a look at the useful expresions. Then, practise with a friend / Aquí encontrarás algunas paginas donde podrás mejorar tus habilidades al hablar por teléfono. Échales un vistazo y estúdialas. Luego practica distintas situaciones con un compañero.
Unit 8:INGLÉS PARA RECEPCIONISTAS
Si estás pensando en trabajar como recepcionista en un hotel, este blog puede servirte de ayuda. Pincha aquí y encontrarás frases útiles para trabajar en recepción.
Unit 7: HOUSEKEEPING
La importancia del housekeeping en el hotel
El housekeeping tiene cada vez más protagonismo en el día a día de cualquier hotel, y es que este concepto de “cuidado de la casa” se ha convertido en un eje central de las actividades hosteleras en general, que abogan cada vez más por una experiencia de calidad de cara al cliente y un cuidado excepcional de todas las áreas implicadas en sus servicios ofertados.
Qué es el housekeeping en el hotel
Mucho más allá del significado concreto de la palabra, hoy en día el concepto de
housekeeping ya tiene sus propias implicaciones cuando se trata de un hotel y su gestión, ya que
actualmente está muy arraigado en el vocabulario hotelero e involucra a todo lo relacionado con la actividad operacional y el conjunto de trabajadores implicados en su desarrollo.
Se abordará desde un departamento multifuncional concentrado en mantener disponibles, impecables y preparadas las áreas públicas del hotel así como las habitaciones disponibles en cada momento, lo que conlleva un importante trabajo de limpieza, mantenimiento, lavandería o higiene entre otros, y supone un gran despliegue de medios organizativos, humanos o materiales.
El housekeeping es, en definitiva, el correcto desarrollo de las funciones relacionadas con el bienestar de los huéspedes poniendo especial interés en las labores de limpieza y organización del establecimiento para fomentar el confort de los clientes y ofrecer una experiencia satisfactoria de la que dependerá su imagen del hotel.
La misión del housekeeping y su desarrollo
Un hotel que se precie siempre velará por la eficiencia de su servicio y el bienestar de su clientela, algo muy dependiente de la calidad del housekeeping de cada hotel ya que la misión del mismo no es otra que brindar a los huéspedes el entorno más adecuado, limpio y agradable posible en un tiempo adecuado a sus necesidades.
La importancia del housekeeping aumenta cuando se trata de un negocio tan vinculado a la satisfacción del huésped como es el de un
hotel, ya que
será prácticamente la diferencia fundamental entre una buena crítica o un cliente contento de una posible reclamación o mala reputación para el negocio.
El personal implicado en el housekeeping
En toda esta labor de gestión organizativa tan vital para el correcto desempeño de las labores de housekeeping cumple un papel fundamental la figura del housekeeper o gobernanta, sobre quien recae el buen manejo de esta área y todo lo que corresponde al personal implicado en lña correcta ejecución de las funciones derivadas.
De la profesionalidad de la persona que ejerce de gobernanta de un hotel y de su saber hacer dependerá una parte importante de la imagen percibida que el cliente tenga del hotel, aquella que se crea a partir de la estética y la higiene física en estos
espacios,
uno de los puntos fuertes para el desarrollo y ascenso de los negocios relacionados con la hostelería.
El personal implicado en el housekeeping es un elemento fundamental para el éxito de un hotel y no solo de cara a su organización o planificación eficiente, también de cara a una ejecución correcta de las funciones, evitando las molestias de los clientes por un servicio mal implementado o realizado con poca precisión.
En este enlace podrás conocer otros aspectos importantes dentro de un hotel. Y en este otro podrás conocer el organigrama de todo el personal y sus funciones
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WRITING FORMAL EMAILS
Si pinchas AQUÍ podrás encontrar ayuda a la hora de redactar emails formales, p.e. en el caso de reclamaciones, confirmación de reservas, petición de información, solicitud de empleo,etc. Aquí tenéis algunos ejemplos para abrir y cerrar emails.
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CHECKING IN
In this podcast two friends talk about a bad hotel experience. The language focus is on words and phrases you can use at hotel receptions and the lesson includes 20 of the most common questions asked in hotels. Jack and Rich role play two different hotel situations and introduce lots of useful language at the same time.
Listen to the two friends talking about different conversations you can have when you check in at a hotel, especially when things don´t seem to be as you expected...😟
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USING KAHOOT
Revising the vocabulary that is commonly used at hotel receptions can be fun if you use the Kahoot aplication. Try
this one and see how many questions you can answer correctly.
And here’s another kahoot to learn a little bit more about Housekeeping.
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Seguro que sabes lo que es un kit de primeros auxilios, saltarse un stop, tomar un sandwich o quedar en un pub ¿Sabes qué son los anglicismos? Pincha en anglicismos para saber un poco más y comprobar cuántas palabras usabas a diario sin darte cuenta de su origen inglés.
Si aún quieres estar más informado/a echa un vistazo a estas páginas:
https://elpais.com/sociedad/2012/06/30/actualidad/1341076170_935785.html
https://elpais.com/diario/1993/05/13/opinion/737244014_850215.html
Por último, mira este vídeo que refleja en clave de humor la realidad de muchos de los amigos de los anglicismos.
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28 September 2018
Hi, students of 1st GAT! A new schoolyear has just begun and maybe you would like to have a first contact with the world of travelling. Have a look at this site
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October 2018
The textbook
we using this schoolyear is TOURISM
(Editorial Burlington) ,but we also reccommend the following websites to
improve your grammar, vocabulary and oral and written skills:
5.-/https://es.speaklanguages.com/ Here you can find lists of vocabulary and
phrases of several topics in different languages and their Spanish
translation as well as the pronunciation in British English.
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GUESTS´ COMPLAINTS:
Activity to be done after you have seen unit 7
Speaking practice: Roleplay the following situations with a partner.
STUDENT A: Guest
Explain these problems to the hotel employee.Make complete sentences
Problems:
*No mini-bar
*Sheets are dirty
*No writing paper
*No toilet paper
*Bedside light is broken
*Forgotten toothpaste
*Too much noise in next room
*No shampoo
*Want blankets not a duvet
*Want more coat hangers
*Checking out -suitcases very heavy
Student B Employee
Choose the best solution for each of the guest´s problems. Make complete sentences
Solutions:
*Send up some more
*Inform the manager
*Contact room service
*Send maintenance up
*Get a porter for you
*Tell the housekeeper
*Bring it/them up yourself
*Contact maintenance
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13 November 2017
We hope these lists of vocabulary and common phrases will be useful for those of you who are giving their first steps in the world of Hostelry. Have a look at them and see how many you already know!
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CICLO FORMATIVO GAT
CURSO
2016-17
9 febrero 2017
If you are thinking
of working in the world of tourism, you might have to organise city tours for
the visitors. Choosing the essential spots to be seen can be hard work
as each tourist can be interested in different aspects such as history,
outdoor walks, architecture, art, music, shopping or gastronomy. One of the
cities of the world with the largest number of tourists is London and you
can find hundreds of tours and short videos to advise you where to go and what
to do. This one could be interesting. Enjoy it!
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19/ enero /2017
¡Importante!: Convocatoria de ayudas para curso de inmersión lingüística en
inglés oral de 1 semana de duración para alumnos de Formación Profesional
de Grado Superior, organizado por la Universidad Internacional Menéndez Pelayo.
Para más información, consultar aquí:
http://www.boe.es/boe/dias/2017/01/17/pdfs/BOE-B-2017-2650.pdf
El alumnado va con todos los
gastos cubiertos (alojamiento, comidas, clases) sólo tiene que pagar 100 euros
y los gastos de transporte. Los cursos suelen realizarse en alguna de las
siguientes sedes: Santander, Madrid, A Coruña, Cuenca, Valencia, Sevilla,
Granada, Tenerife, La Línea de La Concepción, Barcelona, Aragón y
Cartagena. Tendrían hasta el 16 de febrero para solicitar dichas becas.
Teniendo en cuenta la importancia del
inglés para la mayoría de los alumnos de los ciclos de Grado Superior, estas
becas constituyen una oportunidad para que muchos de ellos/as completen su
curriculum y conocimientos, para permitirles alcanzar mejores metas
profesionales.
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The textbook
we using this schoolyear is TOURISM
(Editorial Burlington) ,but we also reccommend the following websites to
improve your grammar, vocabulary and oral and written skills.
1.- http://www.saberingles.com.ar/Resources for students of English of
all levels, teachers and translators. A good way to learn or improve your
English in an entertaining way.
2.-http://www.woodwardenglish.com/ Interesting website where you
can find grammar, vocabulary, interactive games, explanations about confusing
words...
3.-www.englishspanishlink.com. On this page you can find
information about job interviews, writing curriculums vitae and covering
letters, letters of complaint, e-mails, etc
4.-http://www.agendaweb.org/vocabulary/travelling-tourism-exercises.html. Useful page where you can practise
dialogues connected to giving directions, sightseeing and a lot more.
5.-/https://es.speaklanguages.com/ Here you can find lists of vocabulary and
phrases of several topics in different languages and their Spanish
translation as well as the pronunciation in British English.
*USEFUL
VOCABULARY LISTS*
THE HOTEL
http://www.saberingles.com.ar/lists/hotel.html
http://www.vocabulary.cl/Lists/Hotels.htm
TOURISM
http://www.saberingles.com.ar/lists/tourism.html
*VIDEOS*
*HOTEL RESERVATIONS
If you want to learn how to make hotel reservations you can watch these
useful videos.
1.-How to make a hotel reservation. Useful sentences.
2.-More useful phrases to make reservations
3.-You can also read other examples of hotel dialogues on this site.
4.-Here are new situations to practise, vocabulary, text
comprehension...
*AT THE TRAVEL AGENT (Booking a
holiday)
Here is a conversation between a travel agent and a
customer who wants to book a holiday (flight and accommodation) .
*CHECKING IN AT THE HOTEL In this
video, your can watch a conversation in which a guest who is checking in at a hotel.
After you watch it, do the following
activities in the dialogue (fill in the gaps or circle the right words):
CHECKING IN
R: Good evening, sir.
G: Good
evening, I´d like to check in, please.
R: Certainly , sir. Do you have a---------------------?
G: Yes,
it´s in the name of Morgan Andrew White.
R: That´s right. You´ve ------------- a room
with a view of the harbour.
Can you please sign / sing your name in the
----------------- book.
Here is your key card. You are in room number -------. It´s on the
13th / 30th
floor.
You have a great view
of the harbour from there.
G: Thanks,
Where can I get something to ----------?
R: Our restaurant is located on the -----------
floor. Dinner
is served from 7 / 10.
G: Good.
What time is breakfast served in the morning?
R: Breakfast is served between ------- and
-------.
G: OK.
Thank you for your help.
R:
You´re very welcome,sir. I´ll just call the bellboy to -------------- you to
your room. I hope you enjoy your stay.
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*TELLING THE TIME
You can find a good explanation of how to tell the time in English on this
site: http://www.vocabulary.cl/Basic/Telling_Time.htm
*WRITING AND SAYING DATES
Some students of English find difficult to express dates in English . On this page you will
find a good explanation and an oral excercise to test yourself.
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*GAME* to practise vocabulary connected to
the hotel
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27 / October/ 2016
Hello! Some of my students have difficulty when using the prepositions AT, IN and ON (Time and Place). Have a look at Sila´s website and hopefully you will
be able to use them better from now on. Don´t forget to do the exercises which
you will find at the end of the explanations!
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Plastic Surgery Houston Services
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